Monday, June 13, 2011

cinta yang sejati

Pertama kali akuh melihat dirinya,hatiku berdegup begitu pantas.
Dan pada masa itu juga aku mengarapkan dia adalah cinta sejati yang aku menantikan selama ini.
Kami telah menjadi kawan rapat,selalu keluar besama-sama dan juga meluahkan rahsia masing-masing.
Dan pada suatu hari itu,dia telah meluahkan peraasannya terhadapku...
Dia berkata,dia mencintai aku.Pada masa itu juga aku pun mencintai dia.
Selepas itu kami menyalakan api cinta dan bermula pada saat itu juga kami memulakan hidup sebagai sepasang kekasih
Setiap malam dia akan menelefon aku dan mengatakan kata-kata cinta.
Aku merasa sungguh gembira kerana aku dicintai dan juga mencintai.
Kami telah bersama selama 3 tahun dan aku amat menyanyanginya serta amat mencintainya..tetapi
tiba-tiba aku merima satu pesanan ringakas daripadanya

"hai sayang,sayang tengah buat ape tu...awak,saya maafkanlah saya sekiranya saya melukakan hati awak selama ini. Saya hendak berterus-terang dengan awak. Sebenarnya saya telah berjumpa dengan seseorang yang saya sayang dan saya amat menyanyaginya.. Tapi saya pun sayangkan awak juga.. Tapi saya lebih memelih dia daripada awak. So saya nak memutuskan perhubungan kita.. Maafkan saya sayang..."

Aku terperanjat dan juga sedih dengan kata_katanya itu. 
Selama ini adakah dia menyayangiku? 
Begitu senang dia menyakitkan hati seorang perempuan dengan cara begitu,dengan cuma berkata "maafkan saya"...
aku tak akan maafkan dia kerana dia telah berpura-pura menyayangi diriku.
Dan ternyata memeng susah untuk mencari CINTA YANG SEJATI~